5168 fans     1468 seguidores     43 seguidores - Club Adiante - Dirixe: Xosé Manuel Lema [Contacto]

Victorio da Lus, el último maestro porteño del acordeón diatónico

Victorio da Lus, el último maestro porteño del acordeón diatónico

Reportaxes | Publicada: 09/07/2018

Aumentar texto Disminuir texto Reiniciar texto
100
0
0

Email Google+ Pinterest WhatsApp Menéame Chuza! Cabozo

Tempo de lectura: 5 minutos e 26 segundos.

Rafael Lema.

Victorio con el fotógrafo Víctor Plou "Leica"

El acordeón diatónico tuvo un éxito inusual en Ponte do Porto antes de la guerra civil, continuado desde los años cincuenta por Victorio da Lus, Victorio Caamaño Castro, el último maestro del floreo y del "acordeón de botóns", que llegó con sus piezas al actual siglo en medio de un círculo de acordeonistas de piano. Victorio da Lus fue el último representante en Soneira de este instrumento y junto a Pazos de Merexo los únicos de la Costa da Morte que alcanzaron nuestros tiempos. En la edad de oro del diatónico en la ría hay que citar a Wenceslao Caamaño, padre de Victorio, y a Manuel Dios Díaz O Diosiño, que llenaban los bailes en Ponte do Porto y alrededores, una villa de célebres compras, salones de baile y que mantuvo una banda de música a mediados del siglo pasado. El tercero en discordia, heredero y alumno de estos dos fue Victorio da Lus.

Varios de sus sobrinos tocaron en grupos musicales y orquestas, practicando también piezas con el diatónico. Su sobrino Antonio Rodríguez que actualmente vive en Londres recuerda que "o meu tío Victorio contoume que o seu pai tiña un e que llo collía agochado e levábao ao monte coas vacas, el nunca tivo un, tocou muito con un que tiña o Diosiño, outro que miña nai me comprou e despois meu cuñado Alfonso e mais eu, comprámoslle un e mandamosllo con unhas letras sobrepostas que lle puxen eu, onde dicía: Victorio el Rey,porque siempre tocaba esa peza". Esta canción, "Manda rosas a Sandra", temas mejicanos y éxitos adaptados de los años 50 y 60, incluso "Los pajaritos", se sumaban las tradicionales jotas, polcas,valses,tangos y boleros de este virtuoso músico. "Este acordeón aínda o conserva meu primo Victor na Coruña" recuerda Antonio.

Victorio con Antonio Rodríguez al acordeón

Hay grabaciones en vídeo casero en fiestas locales con Victorio actuando que son hoy un gran documento, pues son pocos los maestros en Galicia que quedaron en este estilo. Actualmente el diatónico y el floreo ha sido recuperado con grabaciones hechas a Manuel Pazos Redonda, Pazos de Merexo. En la ría destacaron en los años treinta Os Carolinos de Muxía, o Diosiño y Lalo Caamaño de Ponte do Porto, pero el antecedente documentado más antiguo es el de la comparsa del Casino de Ponte do Porto de 1915, en donde ya usaban el bandoneón llegado de Argentina pues varios de sus miembros, de Ponte do Porto y Cereixo, habían retornado de Buenos Aires.

El acordeón diatónico llegó a la Península Ibérica a finales del siglo XIX, pero a la Costa da Morte arribó con las nuevas modas de tangos y valses procedentes de los emigrados en Buenos Aires. Carlos Reigosa habla del enorme éxito de este instrumento, "especialmente nas festas populares asociado ao baile agarrado e a outros ritmos de moda a partir de 1940", pero cayó en desuso sustituido por los acordeones piano que llevaban las orquestas profesionales. El mismo Pazos recibió su "acordeón de botóns" de su primo José de Benito de regreso a Argentina.

Lalo Caamaño

Se queres podes deixar un comentario sobre esta noticia no Facebook:

Pódeche interesar...

 Correos edita un mapa para promocionar el Camino a Fisterra y Muxía

Correos edita un mapa para promocionar el Camino a Fisterra y Muxía

“Diez cosas que hacer (y no hacer en tu Camino a Fisterra y Muxía”.     El mapa que Correos dedica a…

Ler máis
O concello de Mazaricos destina uns 100.000 euros ao seu plan de desbroces

O concello de Mazaricos destina uns 100.000 euros ao seu plan de desbroces

O concello de Mazaricos iniciou os traballos de mellora do campo de San Cosme de Antes, onde se habitará tamén un …

Ler máis
El abandono del Faro de isla Lobeira

El abandono del Faro de isla Lobeira

Texto Rafael Lema - Fotos David Gallego Vecinos y visitantes siguen denuncian el estado ruinoso del faro de la Il…

Ler máis

Noticias sobre A Costa da Morte, as suas comarcas e os seus concellos: Bergantiños, Soneira, Camariñas, Carballo, Cee, Corcubión, Dumbría, Fisterra, Muxía, Vimianzo, Santa Comba e Zas.
Opinión
Enova Energia
Festa Carballeira Zas 2018
Día de Galicia 25 de Julio de 2018
Ruta CH Santa Comba 2018
Autos Xallas
Concello de Coristanco
El candidato ganador: Cómo organizar campañas electorales para ganar unas elecciones (Marketing Político)
KNM Abogados
Concello da Laracha
Concello de Mazaricos
En breves

Adiante TV

Opinión

Galeguistas e nacionalistas no 25 de xullo

Xosé González Martínez

Está rulando polas redes sociais un novo anuncio publicitario chamando ao consumo de produtos galegos etiquetados no noso idioma. Unha creación de P…

Xosé González Martínez
Ler máis

Crónica da II Restauración.A UMG celebra o seu XVII Congreso.¿Berlín ou Tailandia?

Álvaro Rodríguez

A organización xuvenil  UMG, mocidades da  UPG, organización hexemónica do nacionalismo galego, celebrou o sábado 7 de xullo de 2018 o seu  XVI…

Álvaro Rodríguez
Ler máis

Crónica da II Restauración: Borrell “O xeneroso”

Álvaro Rodríguez

O  ministro de Asuntos Exteriores, Unión Europea e Cooperación, Josep Borrell,  o novo, e o mesmo de sempre, o que foi concelleiro en  Majadahond…

Álvaro Rodríguez
Ler máis

Conversas na Encrucillada

Usamos cookies propias e de terceiros para mostrar publicidade personalizada segundo a súa navegación. Se continua navegando consideramos que acepta o uso de cookies. OK Máis información