5356 fans     1475 seguidores     43 seguidores - Club Adiante - Dirixe: Xosé Manuel Lema [Contacto]
Adiante Última Hora
  • Cargando las noticias de última hora...Cargando las noticias de última hora...

Los astilleros de O Freixo y Cabana nutrieron la flota de la Costa da Morte

Los astilleros de O Freixo y Cabana nutrieron la flota de la Costa da Morte

Reportaxes | Publicada: 05/07/2018

Aumentar texto Disminuir texto Reiniciar texto
0
0
0

Email Google+ Pinterest WhatsApp Menéame Chuza! Cabozo

Tempo de lectura: 6 minutos e 52 segundos.

Rafael Lema/  Buena parte de los barcos de cabotaje que en el siglo pasado y el anterior sirvieron en los puertos de la Costa da Morte fueron construidos en los astilleros de A Telleira (Cabana) y en O Freixo (Outes), aunque también en los distintos puertos del litoral hubo pequeños astilleros de ribera y se botaron barcos. Con respecto a la pesca, de O Freixo también salió la mayoría de la flota comarcal. 

Santiago Llovo- Foto Facebook Félix González

Ambos puntos siguen construyendo barcos. Entre 1859 y 1945 hay 164 armadores entre Corme y Fisterra. Las rías de Camariñas y Corcubión contratan sobre todo en O Freixo, y en la zona de Corme-Laxe se reparten los armadores entre éste punto y los carpinteros cabanenses. Santiago Llovo es un investigador de Esteiro que se ocupó de documentar la actividad de los astilleros de Outes, y otros aspectos como el salazón en la zona muradana, vinculado a la Costa da Morte, pues los catalanes de estos enclaves subieron a instalarse en las rías de Corcubión, Camariñas y Laxe en el siglo XIX.

Llovo explica que "as salgaduras dos concellos de Outes, Muros e Carnota fan un total de 65, e podémolas denominar salgaduras de tipo industrial". "Non se inclúen outras moitas de tipo artesanal e mesmo familiar que existiron sobre todo no burgo de Muros. Tampouco toco as conserveiras que son outro mundo e sobre todo procede de información máis recente" indica el investigador y explica que "polo que respecta á carpintería de ribeira" adelanta datos referidos al concello de Outes. "Os datos proceden tanto de trasmisión oral como os obtidos en arquivos públicos e privados, destacando os dos Distritos Marítimos, Arquivo Diocesano de Santiago e sobre todo o Arquivo Histórico da USC"indica el autor.

 "Os referidos libros conteñen ampla información ao respecto para quen lle interese o asunto, con relación de buques, carpinteiros, árbores familiares dos cataláns" informa Llovo.

"En canto á carpintería de ribeira, eu só investiguei, de momento,as que houbo na parroquia de Esteiro, no concello de Muros, e no concello de Outes". El sobrenombre de "Berce dos carpinteiros de ribeira galegos" de O Freixo "ven de que neste concello, e máis en concreto nas parroquias de San Cosme de Outeiro e do Freixo de Sabardes houvo a maior concentración de carpinteiros e talleres de toda Galicia, e mesmo de España" indica Llovo. 

"O de berce inventeino eu porque dende este Mar de Outes saíron para traballar fora moitísimos carpinteiros, establecéndose en Ferrol, Corcubión, toda a ría de Arosa, Marín, Vigo, Bouzas, lugares onde en moitos casos iniciaron sagas familiares de carpinteiros" Informa. "Outro dato curioso e que a esta zona chamábase antaño a Terra dos carpinteiros cos pes mollados", porque había tal concentración de carpinteros, que en todas las familias había a lo menos uno.

"Carpinteiros teño contabilizado preto de 200 que traballaron nuns 50 talleres ou carpinterías. Aquí se construíron 423 barcos singulares, entendendo por singulares únicamente as embarcación mercantes/cabotaxe como os galeóns, balandros, paquebotes, motoveleiros" explica el autor. "Non se inclúen deliberadamente as lanchas xeiteiras, botes, canoas, bucetas, e calquera outro barco de pesca" que multiplicarían las cifras. "Barcos como o balandro Joaquin Vieta construíronse aquí 175, e 93 paquebotes" indica Llovo.

A raíz de su libro "O Freixo de Sabardes, a Terra dos carpinteiros cos pes mollados" nació una ruta de senderismo que se llama así, "que é preciosa porque vai percorrendo o que quedan dos talleres que alí existían. Merece a pena" invita el autor.

"En canto ao tema das salgaduras/almacéns de salazón penso que teño identificados os que houbo nos concellos de Outes" en el libro "O Freixo de Sabardes. Parroquia de Esteiro". En "Memoria salgada dun Pobo" y en "Anaquiños de historia do Concello de Muros. 200 anos de salgaduras e conserveiras" analiza Muros. Y Carnota en el libro "As salgaduras de Carnota". Así abarca singladuras históricas del siglo XIX; 35 en Muros, 12 en Outes y 18 en Carnota. La primera en O Freixo en 1796

Se queres podes deixar un comentario sobre esta noticia no Facebook:

Pódeche interesar...

Libera y la Fundación Franz Weber se oponen a las medidas contra los jabalíes autorizadas en Cariño

Libera y la Fundación Franz Weber se oponen a las medidas contra los jabalíes autorizadas en Cariño

 La asociación Libera y la fundación Franz Weber, que reclaman un mayor respeto a los animales, han criticado hoy la …

Ler máis
CIG denuncia un fraude electoral en la aprobación del convenio colectivo de Ferroatlántica

CIG denuncia un fraude electoral en la aprobación del convenio colectivo de Ferroatlántica

Para la organización el nuevo convenio usurpa la representación de las fábricas de Cee y Dumbría y de las centrales …

Ler máis
El alcalde de Santiago apela a la libertad de expresión en relación al pregón del Carnaval

El alcalde de Santiago apela a la libertad de expresión en relación al pregón del Carnaval

Sobre la admisión a trámite de la querella dice que no son “tiempos de la inquisición”    (EFE).- El alca…

Ler máis

Noticias sobre A Costa da Morte, as suas comarcas e os seus concellos: Bergantiños, Soneira, Camariñas, Carballo, Cee, Corcubión, Dumbría, Fisterra, Muxía, Vimianzo, Santa Comba e Zas.
Opinión
Enova Energia
Autos Xallas
Feira Outono Santa Comba 2018
RiXallas Santa Comba 2018
Concello de Coristanco
El candidato ganador: Cómo organizar campañas electorales para ganar unas elecciones (Marketing Político)
Concello de Dumbría
Concello de Mazaricos
En breves

Adiante TV

Opinión

Los Reyes desnudos de la política

Xosé Manuel Lema Mouzo

Yo sigo viendo Reyes. Y están desnudos!. El cuento de Andersen aplicado a la política. No por tópico y conocido deja de tener vigencia aquel cue…

Xosé Manuel Lema Mouzo
Ler máis

La Hélade entonces y la España actual. Mujeres y hombres y viceversa

José Gilgado

La vida del hombre en sociedad requiere la asunción de unas pautas de comportamiento que garanticen la viabilidad del proyecto común. Las leyes regu…

José Gilgado
Ler máis

El nerviosismo que genera el crecimiento meteórico de Vox

Pablo Cancio

Varios días antes de tener lugar el acto de VOX en el Palacio de Vistalegre, bastión de la izquierda en Carabanchel, ya estaba colgado el cartel de …

Pablo Cancio
Ler máis

Conversas na Encrucillada

Usamos cookies propias e de terceiros para mostrar publicidade personalizada segundo a súa navegación. Se continua navegando consideramos que acepta o uso de cookies. OK Máis información