3125 fans     1119 seguidores     38 seguidores - Club Adiante - Dirixe: Xosé Manuel Lema [Contacto]
Ingenieria Rodríguez

El 86% del mejillón gallego no está en la D.O.P.

El 86% del mejillón gallego no está en la D.O.P.

Reportaxes | Publicada: 20/04/2016

Aumentar texto Disminuir texto Reiniciar texto
0
0
0

Email Google+ Pinterest Menéame Chuza! Cabozo

Tempo de lectura: 6 minutos e 18 segundos.

Los partidos políticos discuten sobre un dato revelador. La mayor parte del mejillón de Galicia no se certifica dentro de la Denominación de Orixe Protexida “Mexillón de Galicia”.

Una reciente sentencia  de la Audiencia de Pontevedra dictaminaba sobre la “competencia desleal” y la publicidad engañosa que representa que se cite a Galicia en conservas que no tiene producto de nuestras rías.El asunto trae cola y ha provocado debate en la comisión de pesca del Parlamento de Galicia celebrada este miércoles, a través de una pregunta del PP y de una proposición no de ley del BNG.

 

Juan Maneiro aclara la “información equivocada”

El secretario general de Pesca de la Xunta de Galicia, Juan Maneiro criticó que el Parlamento de Galicia la “información equivocada” que se está transmitiendo a la opinión pública con respeto a esta cuestión  y diferenció entre “o fraude puro e duro” que representa que utilice el reclamo gallego en produtos de fuera, al hecho de que haya “mexillón galego de bateeiros que  decidiron libremente non pertencer a Denominación de Orixe” y que agrupan al 70% de las bateas del país.

“Este mexillón é tan galego coma o outro” sostuvo Maneiro, que insistió en que la D.O.P. “é unha ferramenta minoritaria no sector”. Asimismo defendió la labor de la Xunta de Galicia contra el fraude del etiquetaje, informando que en los últimos años se realizaron 42 actas de inspección que derivaron en un expediente sancionador y cuatro propuestas de sanción en trámite.

El PP dice que defiende al conjunto de los productores de mejillón

El portavoz de pesca del grupo popular, José Manuel Balseiro ha acusado a la oposición de “xogar ao despiste intentando facer creer á opinion pública que a sentenza vai en contra da Xunta” cuando en realidad se trata de una denuncia entre el Consello Regulador y una empresa privada. 

Balseiro Orol aseguró que que la del mejillón “é a denominacion de orixe de todas as que hai en Galicia que máis cartos recibe da Xunta” pero a renglón seguido recordó que “a maior parte da produción” no estaba bajo el paraguas de “Mexillón de Galicia” pero que se trataba de un producto  igualmente de la comunidad. “Se lle fixeramos caso a oposición o 86% do mexillón non se podería certificar como galego”apuntó Balseiro.

El BNG denuncia que el PP sigue los intereses de la patronal

La oposición rebatió sus argumentos. El portavoz del BNG en materia pesquera acusó a la Xunta de “responsabilizar a DOP de desenvolver unha campaña contra a administración”. Para Daniel Rodas, la sentencia es clara y certifica la existencia de “competencia desleal”, recriminando la postura del gobierno gallego “que sempre se posicionou da parte da patronal”.Rodas exigió “un compromiso para que o sector do consello regulador sexa maioritario”.

Además pidió que se ponga orden para que no se venda producto chileno (“chirito”) como si fuera de Galicia y culpó al PP de la atomización del sector mejillonero.

AGE y PSOE apoyan la potenciación de la DOP

Desde la Alternativa Galega de Esquerda,Juan Fajardo defendió la idea de que “a única garantía para un consumidor galego e cando está baixo o selo da DOP” y emplazó a luchar para que las multinacionales no “continúen na senda do fraude utilizando o selo de Galicia”.

Desde el Partido Socialista se amparan en la claridad de la normativa y de la sentencia conocida, se posicionan a favor de la denominación de origen e invitan a la Xunta trabajar “na inspección para que se cumpra a lei e na potenciación da DOP”.

Fotos mejilloneros- Web DOP Mexillón de Galicia

@AdianteGalicia

Se queres podes deixar un comentario sobre esta noticia no Facebook:

Pódeche interesar...

Miguel Caamaño continuará como edil del PSOE

Miguel Caamaño continuará como edil del PSOE

Aclara que tanto él como Avelino Espasandín presentaron la renuncia al cargo por iniciativa  propia.   Jos…

Ler máis
Los Salesianos difunden la noticia de la reliquia de Corcubión

Los Salesianos difunden la noticia de la reliquia de Corcubión

La noticia de la reliquia de San Juan Bosco aparecida en Corcubión llegaría a la villa a finales del reinado de Alfons…

Ler máis
Compromiso afronta un congreso vital para o seu futuro

Compromiso afronta un congreso vital para o seu futuro

Manolo Vello:“Este será o conclave máis importante de Compromiso por Galicia desde a súa constitución”.    …

Ler máis

Noticias sobre A Costa da Morte, as suas comarcas e os seus concellos: Bergantiños, Soneira, Camariñas, Carballo, Cee, Corcubión, Dumbría, Fisterra, Muxía, Vimianzo, Santa Comba e Zas.
Opinión
OndaHit
Liga Fútbol Sala Santa Comba
Auto Xallas 2017
Mantido S.L. Construcciones y Obras Públicas
Concello da Laracha
Concello de Mazaricos
En breves

Adiante TV

Opinión

GOODBYE MR. PRESIDENT

Daniel Lago

Neste novo mundo, onde há muitas coisas a mudar, e a mudar rapidamente, temos que podemos defrontar-nos a um novo marco definitório do que é que a …

Daniel Lago
Ler máis

Os escritores que triunfan e os críticos que fracasan

Óscar de Souto

Para o común dos mortais hai dúas clases de escritores: os que publican en papel e son recoñecidos e os escritores fracasados, asi de sinxelo, triu…

Óscar de Souto
Ler máis

“Façamos de 2017 um ano de Paz"

Daniel Lago

Assim é que começou o primeiro dia de ano o António Guterres. Um secretário geral das Nações Unidas sabedor do mundo em conflito que está por v…

Daniel Lago
Ler máis

Conversas na Encrucillada

Usamos cookies propias e de terceiros para mostrar publicidade personalizada segundo a súa navegación. Se continua navegando consideramos que acepta o uso de cookies. OK Máis información