4565 fans     1367 seguidores     39 seguidores - Club Adiante - Dirixe: Xosé Manuel Lema [Contacto]
Ingenieria Rodríguez

Xosé González Martínez

Xosé González Martínez

Presidente do Foro E. Peinador e da Irmandade Galega de Agroalimentarios e Adegueiros, da Fundación Lois Peña Novo, e membro a súa vez da Asociación Álvaro das Casas, Asociación de Amigos do Couto Mixto, Irmandade Xurídica Galega, e coordinador da Irrmandade da Sanidade Galega.

Publicidade en galego

Publicada: 09/08/2017

Aumentar texto Disminuir texto Reiniciar texto
28
0
0

Email Google+ Pinterest WhatsApp Menéame Chuza! Cabozo

Tempo de lectura: 7 minutos e 35 segundos.

A Secretaría Xeral de Política Lingüística, Parlamento de Galicia e Foro E. Peinador veñen de convocar a XXIV edición dos premios para fomentar o uso da lingua galega na publicidade. Concederanse catro premios, un por cada unhas das seguintes categorías, segundo o medio de difusión: radio, televisión, internet e prensa escrita. Así mesmo establécense dúas modalidades de premios para cada categoría, de xeito que, polos traballos que resulten galardoados, recibirán cadanseu premio tanto a empresa anunciante como a axencia de publicidade que desenvolveu técnicamente o traballo publicitario.

Nunha colaboración anterior, publicada neste xornal, falabamos  do valor estratéxico que para a empresa ten incardinarse na cultura dos traballadores e consumidores. Nin que dicir ten que a lingua é a mellor maneira de certificar a denominación de oríxe dos produtos nos mercados internacionais. Unha filosofía empresarial que aínda encontra resistencias en moitos directivos que non consideran a lingua galega apta para os seus negocios.

O debate xa é vello. Chama a atención a lucidez da proposta do discurso expresada en 1917 no xornal “A Nosa Terra”, que se manifestabas así, e que ten vixencia actualmente: “O galego como factor puramente literario non resolve hoxe  gran cousa. O galego podería ser un instrumento útil de progreso ao servizo dos nosos grandes factores da evolución económica moderna; inspirado só no ideal estéril da obra de arte ficaría no máis completo ridículo. O galego terá que ser un medio de progreso ou non será nada. A humanidade xa non se rexe con siloxismos e redondillas; a literatura e a arte en xeral, veñen logo como corolario”.

En 1969  a revista “Chan”, dirixida polo xornalista Raimundo  García, “Borobó”, que se preocupou en máis dunha ocasión de aleccionar aos empresario sobre a oportunidade do uso da lingua galega na publicidade, facía referencia ao Informe Gaur da Universidade do Pais Vasco que combatía o discurso conservacionista da lingua desta maneira: “O idioma evoluciona na súa utilización, mellorando nun  mundo de necesidades e de  cambios, adaptándose a eles, servindo na actuación sobre eles, desenvolvéndose.O idioma non se conserva.Utilízase. Desenvólvese.En realidade nada se conserva.Incluso aquello que se conserva en latas remata por comerse ou pudrirse”.

Recentemente  Xosé Luís Méndez referíase a este asunto coa lucidez que o caracteriza, e contaba a importancia do uso que fai del Abanca, unha entidade financieira de forte implantación en Galicia, ao afirmar que: “Abanca fai máis gasto de propaganda en galego nun día que todas as antigas caixas de aforro fixeron en toda a súa existencia”. Nunha conversa  que hai ben pouco tempo tivemos con Juan Carlos Escotet, o seu presidente, trasladamolle os parabéns do Foro E. Peinador. A estratexia de comunicación de Abanca é un exemplo para o empresariado galego que debería imitar.

Cómpre salientar que na historia da economía galega temos algúns exemplos de potentes empresas que en tempos ben difíciles apostaron pola lingua galega na publicidade. Zeltía, por exemplo, editou o “Calendario ZZ” íntegramente en galego.Esta publicación, cun alto valor formativo, con dúas edicións anuais tiña unha tirada de trescentos cincuenta mil exemplares; gozou de gran prestixio e respecto dos labregos durante as décadas dos cincuenta deica aos finais do setenta cando se deixou de editar. Anteriormente, no primeiro terzo do século vinte Augas de Mondariz facía tamén publicidade das súas marcas no noso idioma.

Mudar ese hábito empresarial é unha tarefa na que o Foro E.Peinador pon o seu empeño en colaboración coa Secretaría Xeral de Política Lingüística. Non existe ningún estudo de mercado que indique que a publicidade en galego sexa contraria aos intereses Empresariais. A explicación  deses prexuizos lingüísticos radica nos cadros directivos das empresas e nos creativos da publicidade que aconsellan aos seus clientes  a facela en castelán.

Boa culpa disto téna o sistema universitario galego, público ou privado.Porque no canto de incentivaren módulos formativos que propiecen unha nova mentalidade arredor do reencontro entre a cultura e a identidade, fan todo o contrario: infravalorar a lingua galega como un código de comunicación e negar os dereitos lingüísticos dos traballadores e consumidores. Velaí o reto que deberían afrontar os equipos directivos das facultades de económicas e empresariais, escolas de publicidade e dirección de empresas. O Foro E. Peinador ten insistido moitas veces sobre este asunto, e seguirao a facer.

Se queres podes deixar un comentario sobre esta opinión no Facebook:

Pódeche interesar...

Pero llegaron los turcos. Oriente vs Occidente (II)

José Gilgado

Los encontramos en el este del mar Caspio donde habitaban los nuevos actores, los uguz o turcomanos. Un grupo denominado selyúcida se separó de los uguz en el año 950 y se desplazó hacia el sur y el oeste.    Resulta que el califa abasí de Bagdad les pidió ayuda (ya conoce el lector las disputas familiares entre los descendientes del profeta) contra los fatimitas de Egipto y los bullidas de Persia, y los selyúcidas se la prestaron. Dirigidos por Tugril Bel invadieron Persia y haci…

José Gilgado
Ler máis

As etiquetas en política

Xoán Bascuas

Como que non existe a loita de clases? Existe e están a gañala os meus, os ricos. (Frase de Warren Buffet, un señor con moito diñeiro).     A pesar do título, estas palabras non veñen falar de estilos de vestir en actos políticos, nin de roupas de gala parlamentaria, nin de cousas polo estilo. Modestamente pretendo criticar a actualización daquel discurso dos 60 de Daniel Bell sobre o fin das ideoloxías (ou quen prefira unha versión máis hispana, O crepúsculo das ideolo…

Xoán Bascuas
Ler máis

El tabaco del MSC Eloane

Cristóbal Mourín

El mar escupió la carga del MSC Eloane.Más bien una parte de ella. Cajetillas de tabaco, botes de leche en polvo, cartuchos de impresora o muebles fueron arrastrados hasta la costa.   A los arenales de Fisterra, Cee, Muxía o Camariñas volvieron centenares de curiosos. También hombres y mujeres solidarios, recuperando el espíritu del Prestige. En Fisterra, el ayuntamiento local colaboró en la recogida junto a voluntarios, y se recogieron un centenar de sacos de restos llegados a Arn…

Cristóbal Mourín
Ler máis

Noticias sobre A Costa da Morte, as suas comarcas e os seus concellos: Bergantiños, Soneira, Camariñas, Carballo, Cee, Corcubión, Dumbría, Fisterra, Muxía, Vimianzo, Santa Comba e Zas.
Opinión
Futbol Sala Santa Comba
Enova Energia
KNM Abogados
CMAT
Concello de Dumbría
Centro de Ortodoncia e Implantologia Dr. J.M. Pose Rodríguez
Concello de Mazaricos
Concello de Neda
OndaHit
En breves

Adiante TV

Opinión

Pero llegaron los turcos. Oriente vs Occidente (II)

José Gilgado

Los encontramos en el este del mar Caspio donde habitaban los nuevos actores, los uguz o turcomanos. Un grupo denominado selyúcida se separó de los …

José Gilgado
Ler máis

As etiquetas en política

Xoán Bascuas

Como que non existe a loita de clases? Existe e están a gañala os meus, os ricos. (Frase de Warren Buffet, un señor con moito diñeiro).   …

Xoán Bascuas
Ler máis

El tabaco del MSC Eloane

Cristóbal Mourín

El mar escupió la carga del MSC Eloane.Más bien una parte de ella. Cajetillas de tabaco, botes de leche en polvo, cartuchos de impresora o muebles f…

Cristóbal Mourín
Ler máis

Conversas na Encrucillada

Usamos cookies propias e de terceiros para mostrar publicidade personalizada segundo a súa navegación. Se continua navegando consideramos que acepta o uso de cookies. OK Máis información