Luzes a veterana revista cultural que coordinan nesta nova andaina Claudia Morán e Manuel Rivas acaba de sacar no seu último número (nº 109) na semana do Día dos Defuntos un artículo de Rafael Lema sobre a relación amorosa entre Alejandro Finisterre e Frida Kahlo. A reportaxe é a parte central do número do mes e ocupa a portada da revista, unha preciosa foto dun vello futbolín, cun boneco de ferro lucindo unha máscara do Día dos Mortos mexicano.
Faise eco a prestixiosa revista dos traballos que vimos facendo con documentación inédita do arquivo A.P. neste medio sobre a intensa relación de oito anos entre o gran editor e inventor galego e a célebre pintora de Coyoacán, que segue sendo obxecto de exposicións en todo o mundo. Ten neste intre dúas importantes mostras en París e en Bos Aires. Na capital porteña xa se pode ver o cadro «Diego y yo» (1949) aquirido pola colección Malba, un evento onde estivo presente a nosa seguidora Gladys Rodríguez. Por outra banda a asociación galaico mexicana Chichenitzá con sede en Vigo felicitou a Adiante Diario polo seu traballo de investigación sobre Alejandro e Frida.
Recorda Rafael Lema neste novo traballo «hai dous anos recibimos na redacción da web Adiante Galicia unha serie de correos con información sobre a etapa mexicana do editor e inventor galego Alejandro Finisterre.
A documentación orixinal fora entregada polo propio Finisterre a un amigo, veciño de México D.F., que desexa permanecer no anonimato e responde baixo as iniciais A.P.» «Unha sección importante deste legado falábanos da relación amorosa descoñecida entre a pintora mexicana Frida Kahlo e A.F.
Conforman un amplo conxunto de obxectos persoais, artísticos, cadernos e cartas, enviados por Frida a Alejandro na primavera de 1954″ informa Lema. Son o descubrimento dun gran amor secreto que vai desde agosto do 1948 ata xuño de 1954, un mes antes da morte da artista. Pero ademáis, en 352 páxinas de textos e debuxos inéditos a artista fala doutros amantes e doutras circunstancias vitais, polo tanto estamos ante un conxunto único, o máis importante da biografia de Frida neste século.