Rafael Lema//
Manfred Gnadinger, Man o alemán de Camelle, segue sendo obxecto de traballos de investigación e libros de distinto tipo. Na parte biográfica este outono contamos cun traballado exercicio da canadiana afincada en Muxía Tracy Saunders, en inglés, o máis completo a día de hoxe.
Na parte artística Man inspirou un traballo de ilustración da profesora Carme Hermo presentado no Culturgal de Pontevedra, a feira cultural máis importante de Galicia. «Man de Camelle», realizado por Carmen Hermo e editado por Kalandraka, é unha interpretación da obra e da vida de Man no ollo de Hermo, un traballo de campo que recolle a visión que a autora ten do artista, ben pola contemplación da súa obra e espazo vital como das fotografías que aportan feitos significativos da vida do eremita en Camelle.
En 24 ilustracións coun simple lapis de punta de chumbo a artista realiza un exercicio de empatía, intuíndo a mensaxe e a vitalidade do irmán do arte, e segundo verbas do prologuista Antón Castro nunha «xestualidade controlada pola seguridade plástica dos seus trazos eleva o símbolo á súa dimensión máis clásica, nunha figuración que rastrexa os momentos íntimos do artista alemán no seu día a día fronte ao mar».
Revelador é o primeiro boceto cos ollos feridos de Man sobresaíndo en dous «ollos de boi» que traspasan a portada, eses circos onde o eremita vertía todo un mundo mítico e sofista. Esa mirada penetrante, lúcida e a vez cun toque de tolemia venal é a melodía onírica, o leitmotiv do libro de Hermo, un canto aos artistas malditos e periféricos, que viven un soño, dentro do seu mundo creativo e vital.
A autora leva 15 anos traballando arredor do arte de Manfred Gnadinger. Pola súa relación co Concello de Camariñas Hermo é a comisaria da exposición permanente no Museo de Man de Camelle, aberto dende 2015. Este mes vai ser presentado en Camariñas. A autora conta unha historia polifónica a través de ilustracións, polo que se trata propiamente dun caderno de arte, de debuxos interpretando o legado de Man.
Hermo é asesora do Museo Man que forma parte da Rede REMA de Espazos Museísticos do Atlántico, e da 'European Outsider Art Asociation', unha asociación europea de museos de arte marxinal que conta con 89 membros en total dos que unicamente 8 son exposicións españolas.