//Manuel Sambade//
Numerosos vecinos y miembros del BNG de la Comarca se concentraron delante de la casa consistorial para hacer patente su rechazo
En la última década 216.000 personas dejaron Galicia en busca de una oportunidad laboral que se les niega en estas tierras, motivo por el que Via galega, dentro de la campaña «Non Emigramos. Expúlsannos», ha llevado hoy a cabo movilizaciones de protesta en 46 concellos gallegos “para denunciar a situación de emigración forzada á que se ven sometidas millares de persoas cada ano no noso país”.
Economía subalterna
En la concentración se Cee se leyó un manifiesto de repulsa a lo que desde la entidad convocante se califica de “síntoma principal dunha economía subalterna, que non aproveita as verdadeiras potencialidades de Galiza, e que se limita, na práctica, a fornecer materias primas en lugar de terminar os ciclos produtivos no país”. La causa de tal falta de protección para los habitantes de Galicia se debe, según Vía Galega, a la “dependencia das relacións económicas a respecto de Madrid e da falta de interese dos diferentes gobernos autonómicos en promover unha economía autocentrada”.
“Emerxencia nacional”, según Vía Galega
Como respuesta a ello, desde Via galega proponen que los poderes públicos tomen conciencia del problema real que emigración gallega supone y que, por ello, la asuman como “unha emerxencia nacional e activen, dunha vez, os mecanismos para remediar esta lacra”.