8.4 C
Santa Comba
domingo, diciembre 4, 2022

Xan García aboga por convertir el cementerio de César Portela en un panteón de hombres ilustres

//Manuel Sambade//

García considera que serviría de polo de atracción turística para miles de personas “que pagarían o que fose por ser soterradas por toda a eternidade nunha paraxe única a nivel mundial como é o Cabo de Fisterra”.

Xan García Pouso, líder de Converxencia Galega en Fisterra, opina que, pese al presunto rechazo generado hacia el enclave mortuorio por parte de la población de Fisterra, “hai moita xente do pobo que si querería ser enterrada aquí, porque, por moito que se diga que si está moi lonxe da vila ou que si sopla moito o vento, a idea de reposar aquí por toda a eternidade sigue sendo atractiva para unha porcentaxe considerable da veciñanza de Fisterra”. 

García Pouso reconoce que todas las innovaciones suponen una apuesta arriesgada y, caso de que dichas ideas pioneras hagan referencia a un campo tan sensible como lo es el de la muerte en la sociedad gallega, aún son más difícilmente aceptables y aceptadas. Por ello entiende que eso es lo que lleva lastrando a la necrópolis proyectada por César Portela en el Cabo de Fisterra, pues dos décadas después de la terminación de la primera fase del mismo, con un coste de 70.000.000 pesetas, 420.708,47 euros, ni uno sólo de sus 168 nichos ha sido ocupado. 

Segunda fase

El gobierno local aún sigue aguardando poder llevar a cabo la  segunda fase del proyecto, que tendría un coste cercano a los 800.000 euros, que podrían proceder de Diputación, para poder hacer efectiva entrada en funcionamiento. A ojos de García Pouso, tantos años de demora son inaceptables, y considera “lamentable” que, tras la inversión multimillonaria llevada a cabo en su realización, “todo esté cuberto de toxos e fieitas. Calquera persoa que teña un mínimo de sensibilidade, e vexa o actual estado do cementerio, ten que sentir vergonza allea”, afirma. 

Referente mundial

“O cementerio de César Portela ten que converterse nunha área que beneficie a toda Fisterra e, para elo, o que hai que facer é rematar a segunda fase, legalizalo e que o xestione o Concello ou sacalo a concurso, porque estou convencido de que moitos galegos e moitas xentes ilustres de todo o mundo  querrán vir a reposar aquí o mesmo que na actualidade ocorre co Panteón de Galegos Ilustres en San Domingos de Bonaval, en Santiago”.

Pódeche interesar

DEJA UNA RESPUESTA

Por favor ingrese su comentario!
Por favor ingrese su nombre aquí
Captcha verification failed!
La puntuación de usuario de captcha falló. ¡por favor contáctenos!
Concello de Val do Dubra
spot_img

Síguenos

7,820FansMe gusta
1,661SeguidoresSeguir
1,790SeguidoresSeguir
509SuscriptoresSuscribirte

Últimos artigos