9 C
Santa Comba
jueves, marzo 21, 2024

Un Arao muerto y medio millar de bastoncillos en la costa

Solo en Inglaterra y en Galicia hay grupos ambientales concienciados con la problemática que causan un elemento de uso cotidiano como son los bastoncillos de algodón usados sobre todo para limpiar oídos y que se arrojan en muchos casos por el inodoro causando graves problemas.

En Galicia es algo que lleva a cabo el grupo Mar de Fábula que tiene en Camelle a uno de sus principales activistas Xosé Manuel Barros. El mes pasado realizaron una campaña de limpieza en Camariñas y esta semana en Caión. «Durante unha hora e en menos de 100 metros recollemos un total de 560 bastonciños de algodón. Ou o que significa unha densidade de case 6 unidades por metro lineal causando un elevado impacto ambiental» indica Barros.

«Esta é a densidade máis alta que temos controlado até o de agora», dicen los miembros de la asociación ecoloxista. El grupo limpió el areal das Salseiras, en Caión, así como su zona alta «onde se acumulan unha gran cantidade de lixo orgánico, plásticos e moitos máis bastonciños de algodón que van parar aos areais despois de tiralos polo inodoro tras o seu uso para a hixiene persoal».

Según relatan desde Mar de Fábula «a metade destes refugallos xa se atopaban esmagados, polo que se converteran en microplásticos que soen ir a parar ao aparello dixestivo da fauna mariña. Este tipo de accións dan conta do serio problema ambiental que están a causar estes productos para a hixiene persoal e que se deriva do equívoco hábito de tiralos pola taza do wc».

En la salida los miembros de Mar de Fábula encontraron «un arao morto e cun envase de plástico con caracteres turcos que probablemente proceda do corredor marítimo de Fisterra» por el que pasan más de 30.000 barcos al año. Según fuentes del colectivo PX estos araos son migratorios y proceden de colonias al norte de Europa, especialmente de Escocia, desde donde vienen a invernar. Los araos nativos son escasos, solo nidifican en cabo Vilán de Camariñas y se dejan ver también por Sisargas, pero solo en verano es posible contemplarlos al no estar presentes los migratorios.

«O mar recibe cada ano unhas dez toneladas de lixo; sendo os plásticos os residuos que máis se acumulan nos oceános. Unha boa parte destes residuos proceden dos productos para a hixiene e o coidado persoal que o ser humano tira indebidamente polo wc» explica Barros. «Un claro exemplo son os bastonciños de algodón que chegan todos os días ás praias. A praia de Sabón, en Arteixo, xunto coas de Bastiaguieiro, Mera, Riazor e Orzán, é unha das máis afectadas pola contaminación de residuos procedentes da hixiene persoal» explica el activista.

Fotos- Mar de Fábula

Adiante Galicia

Pódeche interesar

DEJA UNA RESPUESTA

Por favor ingrese su comentario!
Por favor ingrese su nombre aquí
Captcha verification failed!
La puntuación de usuario de captcha falló. ¡por favor contáctenos!
spot_img
spot_img
spot_img

Síguenos

7,820FansMe gusta
1,661SeguidoresSeguir
1,826SeguidoresSeguir
1,220SuscriptoresSuscribirte

Últimos artigos